1-2. kép. MOM
vekker csapágylemezei belülről fényképezve
3. kép. Kerékrendszer a
hátsó csapágylemezbe fűzve.
4. kép. Sajnos
ezeknél a vekkereknél igen gyakori a rugótörés, különösen a rugómag
körül, ezért új rugóvéget kellett készíteni a rugómaghoz. Ehhez
előbb mini gyorsköszörűt, majd reszelőt használtam. A 6. képen
a letört és új rugóvég látható.
5. kép. A rugó
kiegyenesítéséhez, a lyuk elkészítéséhez és a rugóvég
meghajlításához a rugót borszeszégőn lágyítani kell. A kismértékben kopott
csapágyak összehúzhatók, összehúzás után belülről, dörzsárral kell
méretre bővíteni azokat.
7. kép. Az
összehúzáshoz gömb fejű szegecselőt fogok satuba. Azért, hogy a
szegecselőt tönkre ne tegyem, készítettem a befogáshoz egy keményfa
betétet.
8. kép. A
csapágylemez csapágyát a szegecselőre kell illeszteni, úgy hogy a
kerékrendszer felöli része felül legyen. Ezután a felső részt addig
kell kalapálni, amíg az oda tartozó tengelyt már nem lehet a lyukba
dugni.
9. kép. Az elkészült óra.
MOM óragyűjtemény >>> |