<<< vissza a főoldalra

MOM vekker szerelése -a teljesség igénye nélkül

MOM vekker hátsó csapágylemez

1. kép

MOM vekker első csapágylemez

2. kép

MOM vekker fogaskerék rendszer

3. kép

1-2. kép. MOM vekker csapágylemezei belülről fényképezve

3. kép. Kerékrendszer a hátsó csapágylemezbe fűzve.

4. kép. Sajnos ezeknél a vekkereknél igen gyakori a rugótörés, különösen a rugómag körül, ezért új rugóvéget kellett készíteni a rugómaghoz. Ehhez előbb mini gyorsköszörűt, majd reszelőt használtam. A 6. képen a letört és új rugóvég látható.

5. kép. A rugó kiegyenesítéséhez, a lyuk elkészítéséhez és a rugóvég meghajlításához a rugót borszeszégőn lágyítani kell.

A kismértékben kopott csapágyak összehúzhatók, összehúzás után belülről, dörzsárral kell méretre bővíteni azokat.

7. kép. Az összehúzáshoz gömb fejű szegecselőt fogok satuba. Azért, hogy a szegecselőt tönkre ne tegyem, készítettem a befogáshoz egy keményfa betétet.

8. kép. A csapágylemez csapágyát a szegecselőre kell illeszteni, úgy hogy a kerékrendszer felöli része felül legyen. Ezután a felső részt addig kell kalapálni, amíg az oda tartozó tengelyt már nem lehet a lyukba dugni.

9. kép. Az elkészült óra.

MOM óragyűjtemény >>>

MOM vekker motorrugó vég

4. kép

Rugólágyítás

5. kép

MOM vekker törött és új rugóvég

6. kép

Szegecselő satuba fogása

7. kép

MOM vekker csapágyösszehúzás

8. kép

MOM vekker

9. kép