Beszereljük a tisztított és
összeszerelt rugóházat, a rugóház hídját, a két felhúzókereket és a
kilincskereket. (5 kép). Gépi mosás esetén a kilincset nem
szokták kiszerelni, de ha kézi tisztítást alkalmazunk, ilyenkor kell
azt is visszaszerelni. A két felhúzókerék közül csak a körmöskerék
felöli balmenetes, ezt három rovátka jelzi. Természetesen a súrlódó
részeket, különösen a rugómag csapjait olajozni kell.
A szerkezet számlap felöli
oldalán felszereljük a váltókereket és annak hídját (6. kép).
A felszerelés a negyedeserék szerelése után, korábban is történhet.
A csapágyazást olajozni kell.
Behelyezzük a
felhúzótengelyt, a körmöskereket, a hornyoskereket, a váltókart, a
mutatóigazító kart, a mutatóigazító kerekeket (7. kép).
Tipp! A mutatóigazító kar beszerelésekor először a rugót
tegyük a helyére és úgy akasszuk be a kart! Minden súrlódó részt egy
kis csepp olajjal kenjünk. Ezután visszakerülhet a
váltószerkezet hídja (9. kép).
Teszteljük a szerkezetet!
1-2 kattanásnyi felhúzásra a kerékrendszernek könnyedén futnia kell!
A fedőköre egy csepp olajat
helyezünk, majd visszaszereljük.
Tipp! A háromágú ütésbiztosítás visszaszerelését úgy
tudjuk megkönnyíteni, ha egy kis fadarab (tisztítófa, fogvájó) végét
kihegyezzük, majd laposra vágjuk és azzal a rugót leszorítjuk,
miközben csipesszel a horonyban körbeforgatjuk. (8-9.
kép)!
A horgony emelősíkjaira
egy-egy csepp olajat kell tenni. Ezután a horgony és a horgonyhíd
beszerelhető. (10. kép). 4-5 kattanásnyi felhúzás
után csipesszel kísérjük a horgonyt és ellenőrizzük a helyes
működését!
|