1. kép.
A perckerék behelyezése.
2. kép.
A perckerék hídjának beszerelése.
3. kép.
A perckerék csőtengelye a számlap felöl.
4. kép.
A perckerék csőtengelyére felhelyezett
negyedeskerék. A felsajtoláskor ügyelni kell arra, hogy a perckerék
hídjából a kő nehogy kinyomódjon. Célszerű a felsajtolást
támasztékon végezni.
5. kép.
A futómű (közkerék, másodperckerék, és gátkerék
beszerelése. A képen jól látható, hogy a gátkerék csapágyait
fedőkővel látták el. Ez nagyon nehezen szerelhető ki, gépi tisztítás
esetén nem szükséges feltétlenül kiszerelni. ilyenkor az olajozást
az összeszerelés előtt kell elvégezni.
6. kép.
A rugó a rugóházban a rugómaggal. Olajozást követően
a fedelet vissza kell pattintani.
7. kép.
A rugóház behelyezése a szerkezetbe.
8. kép.
A rugóház hídjának felszerelése.
9. kép.
A körmös kerék, hornyos kerék, felhúzó tengely,
váltókar, mutató igazító kar és mutatóigazító kar rugó beszerelése.
Tipp! Először a mutatóigazító kart szereljük be és utána az azt feszítő
rugót!
10. kép.
A mutatóigazító szerkezet hídjának felszerelése, a
mutatóigazító fogaskerék és a váltókerék behelyezése.
11. kép.
A váltókerék leszorító lemezének beszerelése. Ez a
csapágylemezen a csapágylemez két furatába feszülő nyúlvánnyal
rögzül. Ugyanennél a szerkezetnél használtak csavarral rögzített
leszorító lemezt is.
Az
órakereket és a füstkarikát, csak a fényképezés kedvéért tettem fel.
Ezeket közvetlenül a számlap felhelyezése előtt kell a helyére
rakni.
12. kép.
A kilincskerék, a felhúzó kerék, a kilincs, a
kilincsrugó és a horgony beszerelése. A kilincs rögzítő csavar
egyben a hidat is rögzíti, ezért szétszereléskor mindig ki kell
szerelni.
13. kép.
A horgony közelről.
14-15
kép. A billegő beszerelése a billegőhíddal. A szovjetek
billegőhíd helyes magasságát alátét lapkákkal állították be. Ezeket
a megfelelő számban vissza kell helyezni. A csapágyöveket és a
biztosító rugót a híd behelyezése után kell beszerelni.
16. kép.
Cal. 2614.HA szerkezet dátumváltó alkatrészei beszerelve. Ennél a
szerkezetnél a dátum igazításhoz először mutató igazítás helyzetbe
kell a koronát állítani, majd kifelé kell húzni azt. Ahányszor a
koronát kifelé húzzuk, a dátumtárcsa mindig egy napot ugrik. A képen
megfigyelhetők a váltókar végére szerelt, dátumtárcsa igazító karok.
17 kép.
A dátumtárcsa a dátumtárcsa leszorító híddal, összeszerelt
állapotban.
Rakéta óragyűjtemény >>> |